Plafaria.ro face toate eforturile ca dvs sa fiti pe
deplin mulțumit atunci când achiziționați produse online din magazinul nostru,
DAR daca totusi nu sunteti incantat de
produsele achizitionate, acestea pot fi returnate si veti primi contravaloarea
acestora.
Atentie! Dreptul de
returnare se aplică numai produselor comandate și plătite prin intermediul
site-ului plafaria.ro si conform Reglementărilor OUG 34/2014 cu privire la
dreptul de retur al consumatorului, dreptul de retur NU se adresează/aplica persoanelor juridice
și persoanelor ce ridică din locatiile Plafaria produsele comandate și
achitate.
Plafaria.ro face eforturi permanente pentru a pastra
acuratețea informațiilor din prezentările de pe site. Cu toate acestea, pot
aparea mici inadvertente: fotografia are caracter informativ si poate conține
accesorii neincluse în pachetul standard, culoarea poate fi diferită, unele
specificatii pot fi modificate de producator fara preaviz sau pot contine erori
de operare. Pentru eventuale clarificari si solutionari ale sesizarilor
dumneavoastra, ne puteti contacta la adresa
de email online@plafaria.ro
Consumatorului i se oferă dreptul de a se retrage (dreptul de
retur) în cazul achizițiilor
online/ cu livrare la domiciliu, tocmai pentru că NU are posibilitatea de a vedea
produsele înainte de încheierea contractului. Din același motiv i se
permite să testeze și să verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsură în
care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de
funcționare al acestora.
Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile și
modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze
la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic.
In cazul alimentelor, suplimentelor alimentare
(vitamine minerale, remedii naturale), cosmeticelor, produselor de igiena personala
sau pentru curatenia casei prin CITIREA , consultarea INFORMATIILOR PREZENTE PE
AMBALAJE, prin observarea culorii si consistentei ( in cazul ambalajelor care
permit acest lucru) si NU prin deschiderea ambalajului, degustarea, mirosirea sau
folosire/aplicarea produsului pe piele.
În cazul produselor electronice, acestea pot fi
probate prin pornirea și oprirea acestora și nu prin folosirea în scopul pentru
care au fost produse.
Așadar, în
timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuie să manipuleze și
să inspecteze produsele cu grija necesară.
Manipularea necorespunatoare a produselor, alta decât cea necesară pentru
determinarea naturii, calității și funcționarii produsului duce la diminuarea
valorii produsului (Conform OUG NR 34/2014 Art. 14, Alin. 3)
Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat
sunt următoarele:
-
ruperea sigiliilor și a etichetelor produsului;
-
ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului;
-
zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea cu substanțe externe a
ambalajelor si/sau a produselor;
-
desigilarea accesoriilor consumabile ale produsului;
-
desigilarea produselor de îngrijire personală, cosmetice, de curățenie,
a produselor pentru copii și nou-născuți, sau a lenjeriei intime.
-
desigilarea ambalajelor primare
ale produselor alimentare, suplimente nutritive, produse cosmetice, de
curatenie etc.
-
folosirea aparatelor electronice și electrocasnice în orice alt mod
decât testarea prin pornirea și oprirea aparatului;
Cand trimiteti spre RETURNARE produse, va rugăm să ambalați
cu grijă produsele returnate, intrucat Plafaria nu va returna contravaloarea
produselor în cazul în care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului.
Atunci când la recepționarea returului se constată
faptul că produsul prezintă urme de folosință ce pot cauza diminuarea valorii,
produsul este trimis spre verificare( fie furnizorului, fie departamentului
RETURURI din cardul PLAFARIA srl ) pentru a constata dacă a fost manipulat
corespunzător, iar valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor
ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre
valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului
folosit.
Diminuarea valorii produsului returnat în funcție de
deteriorarea acestuia poate fi făcută până la 90% din valoarea inițială.
Cum inregistrez un RETUR?
Consumatorul are dreptul ca, în termen de 14 zile
calendaristice de la primirea produselor comandate și plătite prin site, să
notifice în scris SC PLAFARIA SRL înregistrând cererea de retur folosind formularul sau prin trimiterea unei solicitări
prin email la adresa online@plafaria.ro asupra deciziei sale de a renunța la
produsele comandate, fără obligativitatea invocării unui motiv anume.
După înregistrarea
cererii de retur, veti primi prin email
indicațiile necesare (confirmarea acceptării returului
conform condițiilor afișate pe site, modalitatea de returnare, adresa pentru
retur, notificările cu privire la returul sumei achitate, etc.) pentru
efectuarea returului. Pentru a fi siguri
ca ati primit si citit instructiunile de
retur din emailul transmis de atre noi, va rugăm să verificați și folderul spam
al emailului dumneavoastră)
RETUR
TOTAL
- in cazul în care clientul returnează toată comanda, Plafaria.ro va returna
contravaloarea produselor comandate și a costului de transport pentru
expedierea coletului. Atenție, costul de transport pentru returul produselor către
Plafaria.ro va fi suportat de catre clientul care a solicitat returul.
Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client
respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de
retur.
RETUR
PARȚIAL
- În cazul în care clientul returnează parțial și păstrează unul sau mai multe
produse, Plafaria.ro va returna numai contravaloarea produselor pe care
clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentru
expediție. Atenție, și în cazul acesta taxa de transport pentru returnarea produselor este suportată
de client. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat
preferată de client respectând detaliile menționate în emailul primit după
înregistrarea cererii de retur.
Plafaria.ro va înapoia contravaloarea produselor returnate (folosind aceeasi modalitate de plată precum cea utilizată de consumator pentru tranzacţia iniţială) în cel mult 14 zile de la data denunțării în scris a contractului, dar nu înainte de data recepționării bunurilor, suma înapoiată conținând taxa de transport doar in cazul returului total.
In cazul retragerii din contract, clientul/ cumparatorul/ utilizatorul va
returna catre vanzator toate bunurile care i-au fost livrate, (inclusiv
eventualele cadouri) în starea în care au fost livate(sigilate, cu ambalajul
intact, nedeteriorat, fără urme de
utilizare).
Nu pot fi
retrase contractele care au ca obiect furnizarea de categorii de
produse enumerate de art.16 din O.U.G Nr.34/2014, printre care:
-
furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
-
furnizarea de produse
sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a
sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consummator.
Ca urmare, dreptul de retur NU este aplicabil produselor sigilate, care au fost desigilate de catre cumparator/ client/ utilizator sau a celor cu ambalajul deteriorat. Acestea pot reprezenta un risc dupa desigilare pentru sanatatea oricarui alt consumator.*
Consumatorul NU poate denunța unilateral (nu poate
returna), în condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de
furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se
pot degrada ori deteriora rapid si anume: hrană bebeluși (lapte, piureuri,
sucuri, etc.), produse de igienă intimă și produse care vin în contact cu
mucoasele/pielea (cum ar fi: pompe
pentru san, protecții mameloane, irigatoare, biberoane, suzete, tetine, cănuțe
bebe, jucării dentiție, chiloți de unică folosință, bustiere, sutiene,cotiere,
genunchere, termometre rectale, nebulizatoare, aspiratoare nazale, centuri
postnatale, scutece, dus bucal, periute de dinti, rezerve de periute de dinti,
produse de igiena intima, etc.).