Meniu
Coș cumpărături

RETUR: returneaza responsabil!

Plafaria.ro face toate eforturile ca dvs sa fiti pe deplin mulțumit atunci când achiziționați produse online din magazinul nostru, DAR daca totusi  nu sunteti incantat de produsele achizitionate, acestea pot fi returnate si veti primi contravaloarea acestora.

Atentie! Dreptul de returnare se aplică numai produselor comandate și plătite prin intermediul site-ului plafaria.ro si conform Reglementărilor OUG 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului, dreptul de retur NU se adresează/aplica persoanelor juridice și persoanelor ce ridică din locatiile Plafaria produsele comandate și achitate.

Plafaria.ro face eforturi permanente pentru a pastra acuratețea informațiilor din prezentările de pe site. Cu toate acestea, pot aparea mici inadvertente: fotografia are caracter informativ si poate conține accesorii neincluse în pachetul standard, culoarea poate fi diferită, unele specificatii pot fi modificate de producator fara preaviz sau pot contine erori de operare. Pentru eventuale clarificari si solutionari ale sesizarilor dumneavoastra,  ne puteti contacta la adresa de email online@plafaria.ro

Consumatorului i se oferă dreptul de a se retrage (dreptul de retur) în cazul achizițiilor  online/ cu livrare la domiciliu, tocmai pentru că NU are posibilitatea de a vedea produsele înainte de încheierea contractului. Din același motiv i se permite să testeze și să verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsură în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora.

Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic.

In cazul alimentelor, suplimentelor alimentare (vitamine minerale, remedii naturale), cosmeticelor, produselor de igiena personala sau pentru curatenia casei prin CITIREA , consultarea INFORMATIILOR PREZENTE PE AMBALAJE, prin observarea culorii si consistentei ( in cazul ambalajelor care permit acest lucru) si NU prin deschiderea ambalajului, degustarea, mirosirea sau folosire/aplicarea produsului pe piele.

În cazul produselor electronice, acestea pot fi probate prin pornirea și oprirea acestora și nu prin folosirea în scopul pentru care au fost produse.

 Așadar, în timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuie să manipuleze și să inspecteze produsele cu grija necesară.

Manipularea necorespunatoare a  produselor, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, calității și funcționarii produsului duce la diminuarea valorii produsului (Conform OUG NR 34/2014 Art. 14, Alin. 3)

Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt următoarele:

-           ruperea sigiliilor și a etichetelor produsului;

-           ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului;

-           zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea cu substanțe externe a ambalajelor  si/sau a produselor;

-           desigilarea accesoriilor consumabile ale produsului;

-           desigilarea produselor de îngrijire personală, cosmetice, de curățenie, a produselor pentru copii și nou-născuți, sau a lenjeriei intime.

-           desigilarea  ambalajelor primare ale produselor alimentare, suplimente nutritive, produse cosmetice, de curatenie etc.

-           folosirea aparatelor electronice și electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea și oprirea aparatului;

Cand trimiteti spre RETURNARE produse, va rugăm să ambalați cu grijă produsele returnate, intrucat Plafaria nu va returna contravaloarea produselor în cazul în care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului.

Atunci când la recepționarea returului se constată faptul că produsul prezintă urme de folosință ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis spre verificare( fie furnizorului, fie departamentului RETURURI din cardul PLAFARIA srl ) pentru a constata dacă a fost manipulat corespunzător, iar valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Diminuarea valorii produsului returnat în funcție de deteriorarea acestuia poate fi făcută până la 90% din valoarea inițială.

Cum inregistrez un RETUR?

Consumatorul are dreptul ca, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor comandate și plătite prin site, să notifice în scris SC PLAFARIA SRL înregistrând cererea de retur folosind formularul sau prin trimiterea unei solicitări prin email la adresa online@plafaria.ro asupra deciziei sale de a renunța la produsele comandate, fără obligativitatea invocării unui motiv anume.

După înregistrarea cererii de retur, veti primi prin email  indicațiile necesare (confirmarea acceptării returului conform condițiilor afișate pe site, modalitatea de returnare, adresa pentru retur, notificările cu privire la returul sumei achitate, etc.) pentru efectuarea returului. Pentru a  fi siguri ca ati  primit si citit instructiunile de retur din emailul transmis de atre noi, va rugăm să verificați și folderul spam al emailului dumneavoastră)

RETUR TOTAL - in cazul în care clientul returnează toată comanda, Plafaria.ro va returna contravaloarea produselor comandate și a costului de transport pentru expedierea coletului. Atenție, costul de transport pentru returul produselor către Plafaria.ro va fi suportat de catre clientul care a solicitat returul. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de retur.

RETUR PARȚIAL - În cazul în care clientul returnează parțial și păstrează unul sau mai multe produse, Plafaria.ro va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentru expediție. Atenție, și în cazul acesta taxa de transport pentru returnarea produselor este suportată de client. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de retur.

Plafaria.ro va înapoia contravaloarea produselor returnate (folosind aceeasi modalitate de plată precum cea utilizată de consumator pentru tranzacţia iniţială) în cel mult 14 zile de la data denunțării în scris a contractului, dar nu înainte de data recepționării bunurilor, suma înapoiată conținând taxa de transport doar in cazul returului total.

In cazul retragerii din contract, clientul/ cumparatorul/ utilizatorul va returna catre vanzator toate bunurile care i-au fost livrate, (inclusiv eventualele cadouri) în starea în care au fost livate(sigilate, cu ambalajul intact, nedeteriorat, fără urme de  utilizare).

Nu pot fi retrase contractele care au ca obiect furnizarea de categorii de produse enumerate de art.16 din O.U.G Nr.34/2014, printre care:

- furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

- furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consummator.

Ca urmare, dreptul de retur NU este aplicabil produselor sigilate, care au fost desigilate de catre cumparator/ client/ utilizator sau a celor cu ambalajul deteriorat. Acestea pot reprezenta un risc dupa desigilare pentru sanatatea oricarui alt consumator.*

Consumatorul NU poate denunța unilateral (nu poate returna), în condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid si anume: hrană bebeluși (lapte, piureuri, sucuri, etc.), produse de igienă intimă și produse care vin în contact cu mucoasele/pielea (cum ar fi:  pompe pentru san, protecții mameloane, irigatoare, biberoane, suzete, tetine, cănuțe bebe, jucării dentiție, chiloți de unică folosință, bustiere, sutiene,cotiere, genunchere, termometre rectale, nebulizatoare, aspiratoare nazale, centuri postnatale, scutece, dus bucal, periute de dinti, rezerve de periute de dinti, produse de igiena intima, etc.).

 

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul disponibil pe acest site, pentru a oferi funcționalităti specifice social media și pentru a analiza traficul. Citeste politica de confidentialitate